چرا باید در کسب و کار از اینستاگرام استفاده کنیم؟

استفاده از اینستاگرام در کسب و کار

اگر کسب و کار شما ارتباطی با دنیای خارق العاده اینستاگرام ندارد و شما از طریق این شبکه اجتماعی کسب درآمد نمی کنید پس با حتما با میلیونر همراه باشید تا به توضیح برخی از تاثیرات شگفت انگیزی که اینستاگرام در کسب و کارها دارد بپردازیم، قطعا پس از آن تصمیم خواهید گرفت که از اینستاگرام در کسب و کار خود استفاده کنید و موفقیت خود را گسترش دهید.

۱. اساس اینستاگرام بر پایه داستان گویی است.

همانطور که می دانید مرئم عاشق داستان هستند و همه ما با افسانه ها و پایان های خوش بزرگ شده ایم، همه ما به پیج های افراد مشهور سر می زنیم و به افرادی که استعداد طبیعی برای نوشتن رویدادها بصورت خنده دار دارند جذب می شویم پس داستتان از طبیعت انسانی است و از نظر تجاری یک راه عالی برای ارتباط عاطفی با مشتریان است.

اشتراک گذاری محتوا بهترین راه برای شناخت کسب و کارتان به مخاطبان و ایجاد ارتباط با مشتریان است، رویکرد مبتنی بر مشتری محور به جای محصول محور از مهمترین روش های بازاریابی است، اما سعی کنید به جای تحمیل محصولات خود به مخاطب بر روی احساسات آن ها تمرکز کنید.

از امکانات اینستاگرام این است که این اجازه را به شما می دهد تا پاسخ عاطفی برای برند خود ایجاد کنید و همچنین تاثیر مثبت آن را بر موفقیت کسب و کار خود مشاهده کنید.

۲. امکان برقراری ارتباط با مشتریان

امروزه اینستاگرام یکی از فعال ترین شبکه های اجتماعی در دنیا و مخصوصا ایران است از این رو نسبت به رقبای خود مانند فیس بوک و توییتر برای بازاریابی آنلاین مناسب تر است.

اینستاگرام با وجود چنین مشاکرت بالایی، یک بستر کامل برای برقرای ارتباط با مشتریان، بررسی نظرات و انتقادات و پیشنهادات آن ها و ایجاد روابط با آن ها از طریق مکالمات است، به طور مثال می توانید عکسی از محصول خود منتشر کنید و از مردم بخواهید که نظرشان را در ارتباط با آن بیان کنند.

۳. محتوای نمایشی مهمترین رکن بازاریابی اینترنتی است.

عکس های جذاب بیشتر از پست های متنی دیده می شوند و لایک می گیرند به این ترتیب اینستاگرام یک فضای عالی برای جلب توجه مشتریان از طریق محتوای بصری است و به شما کمک می کند که برند و نام تجاری خود را گسترش دهید.

۴. سطح بالایی از دسترسی و تعامل را در اختیار کاربران قرار می دهد.

با توجه به الگوریتم هوشمند اینستاگرام ویژگی های جذابی مانند هشتگ و اکسپلورر باعث می شود که کسب و مارها بهتر و بیشتر دیده شوند.

آشنایی با روش های دیجیتال مارکتینگ

۵. علایق مردم را بشناسید.

اکثر کاربران اینستاگرام روزانه در حال پست کردن کسب و کارها هستند به عنوان مثال به رستورانی می روند و در آن مکان عکس می گیرند و غذای مورد علاقه خود را با دوستان خود با اشتراک می گذارند و موقعیت مکانی خود را با تگ کردن لوکیشن و مکانی که در آن قرار دارند به فالوورهای خود معرفی می کنند اما این کار تنها برای رستوران ها نیست چون همین کار ممکن است برای کسب و کارهای دیگر اتفاق بیفتد.

بهترین روش برای اینکه بفهمید کسی کسب و کار شما را به اشتراک گذاشته این است که عکسی بگیرید و مکان خود را تگ کنید و پس از آن یک لینک بالای عکس دیده می شود زمانی که روی آن کلیک کنید تمامی پست هایی که در دفتر و فروشگاه شما به اشتراک گذاشته دشه است را خواهید دید، این روش عالی برای دیدن نظرات مردم در ارتباط با کسب و کار شما است.

۶. رسیدن به مشتریان و مخاطبان جدید

اینستاگرام در یافتن مخاطبان و مشتریان جدید به کسب و کار شما کمک خواهد کرد، به عنوان مثال یکی از بهترین راه هایی که افراد می توانند محتواهای جدید را در اینستاگرام پیدا کنند هشتگ است، با استفاده از هشتگ می توانید برای پیدا کردن مشتریانی که به دنبال محصولی به مانند محصول شما است کمک بگیرید، همچنین می توانید از گزینه اکسپلورر برا پیدا کردن عکس ها و ارتباط با افراد مرتبط موثر است.

۷. از طریق اینستاگرام کانال های بازاریابی دیگر خود را نیز تقویت کنید.

یکی از بهترین ویژگی های اینستاگرام این است که به راحتی می توانید محتوای خود را در همه کانال های دیگر برندتان به اشتراک بگذارید، به عنوان مثال می توانید در تنظیمات اینستاگرام اشتراک فیس بوک و توییتر را فعال کنید تا عکس های شما به صورت خودکار در زمان ارسال آن ها در اینستاگرام در این شبکه ها هم به اشتراک گذاشته شوند، همچنین پست های شما می تواند در بازاریابی ایمیل شما نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

۸. یک بستر رقابتی را در اختیار شما قرار می دهد.

باید بدانید که امروزه تقریبا تمامی کسب و کارها یک پیج اختصاصی برای خود در اینستاگرام دارند بنابراین باید به این نکته توجه داشته باشید که مشتریان و رقبای شما در این برنامه حضور دارند پس آیا شما نیز کسب و کار خودتان را در آن تبلیغ می کنید؟

با توجه به این موضوع که اینستاگرام یک برنامه سرگرم کننده است و با ویژگی های جدیدی که هر ماه منتشر می شود آن را هیجان انگیز تر می کند، برخی از این ویژگی ها مانند استوری و لایو گذاشتن فرصت های جدیدی برای تولید محتوای جذاب را به کسب و کارها می دهد.

بنابراین سعی کنید در این فضای رقابتی عالی حضور داشته باشید و برای توسعه کسب و کار خود و پیشی گرفتن از رقبای خود از ویژگی های خارق العاده آن بهره مند شوید.

 

به آموختن ادامه دهید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *