چگونه در بازاریابی تلفنی موفق عمل کنیم؟

چگونه در بازاریابی تلفنی موفق عمل کنیم؟

بازاریابی تلفنی موفق : بازاریابی تلفنی نوعی استراتژی بازاریابی است که در آن ارتباط با مشتری از طریق تلفن یا اخیرا از طریق ویدیو کنفرانس بر پایه وب صورت می گیرد و امروزه یکی از مهم ترین و کم هزینه ترین روش های جذب مشتری است.

چگونه در بازاریابی تلفنی موفق عمل کنیم؟

متاسفانه در چند سال اخیر در ایران به اندازه ای بد اجرا شده است که اکثر مردم آن را به جای فروش تلفنی، مزاحم تلفنی می شناسند اما در ادامه به برخی از اصول درست بازاریابی تلفنی می پردازیم تا بتوانید در بازاریابی تلفنی کسب و کار خود موفق تر از پیش عمل کنید و به فروش بیشتری از محصول یا خدمات خود برسید.

 

برای بازاریابی تلفنی موفق از هدفون استفاده کنید

۱. برای داشتن بازاریابی تلفنی موفق از هدفون استفاده کنید

استفاده از هدفون باعث می شود تا دست های شما آزاد باشد و به راحتی یادداشت برداری کنید و همچنین یک عامل روان شناختی برای آمادگی کاری است، بنابراین با یادداشت کردن اطلاعات مهم بهتر می توانید تمام نکات را مرور، خلاصه و پیگیری کنید.

وقتی که دیگر نیاز نیست برای نگه داشتن تلفن بین گوشی و شانه خود تمرکز کنید می توانید تمرکز خود را کامل برای مشتری بگذارید همچنین استفاده از هدفون خستگی عضلات گردت را تا حد بسیار زیادی کاهش می دهد و احتمال افتادن گوشی تلفن از دستتان هم به صفر می رسد.

 

۲. بایستید و صحبت کنید

آیا به این موضوع دقت کرده اید که چرا خواننده ها هنگام اجرای برنامه خود همیشه می ایستند؟ این کار اتفاقی نیست و آن ها میدانند که زمانی که پرده دیافراگم تا نشون با دامنه و قدرت بیشتری منتقل می شود این راز باعث اجرای مقترانه تر و با با اعتماد بننفس بیشتر می شود پس شما هم سعی کنید که صاف کنید صاف بایستید و انرژی و شور و هیجانتان را به بیرون سرازیر کنید.

 

برای داشتن یک بازاریابی تلفنی موفق سعی کنید یکنواخت صحبت نکنید

۳. سعی کنید یکنواخت صحبت نکنید

در هنگام صحبت از صدای یکنواخت و کسل کننده خودداری کنید و سعی کنید به تن صدای خود توجه کنید تا ارتباط تلفنی بهتری داشته باشید و مطمعن شوید تن صدای شما پیامی را که می خواهید را به شنونده منتقل می کند.

اگر خیلی آهسته صحبت کنید به دفعات جمله میشه دوباره آن را تکرار کنید را خواهید شنید و اگر خیلی بلند صحبت کنید صدای شما گوش مشتری را اذیت می کنید پس سعی کنید کمی بلندتر از حد معمول صحبت کنید این موضوع این حس را به مشتری می دهد که شما بسیار پرانرژی هستید.

اکثر فروشندگان سریع حرف می زنند و شما باید قبل از قطع شدن تلفن از طرف مشتری با شور و هیجان و علاقه نکات مهم را در ارتباط با محصول به گوش مشتری برسانید پس در نظر داشته باشید که آهسته صحبت کردن نیز همان قدر می تواند بد باشد.

معرفی برخی از سیستم های همکاری در فروش

۴. کمتر حرف بزنید و بیشتر گوش دهید

هر چه بیشتر به صحبت های دیگران گوش دهید اطلاعات بیشتری کسب خواهید کرد پس اگر تنها حرف بزنید و به حرف های کسی توجه نداشته باشید چیزی دستگیرتان نخواهد شد.

برای این کار ابتدا با مطرح کردن دو سوال شروع کنید و به طرف مقابل اجازه دهید تا پاسخ دهد، طوری حرف بزنید که درجریان اطلاعات بیشتری در ارتباط با مشتری، شرکت و برند و نیاز و خواسته های او قرار بگیرید، تنها با امکان صحبت دادن به مشتری می توانید به این اطلاعات دست پیدا کنید و بهترین شیوه برای پاسخ گویی به نیاز و خواسته های مشتریان را کشف کنید.

 

آمادگی بدنی داشته باشید تا یک بازاریابی تلفنی موفق را تجربه کنید

۵. آمادگی بدنی داشته باشید

برای اینکه در بازاریابی تلفنی موثرتر عمل کنید چند تمرین ورزشی گرم کننده به منظور آماده کردن بدنتان انجام دهید به عنوان مثال می توانید قبل از شروع تماس ها ابتدا ورزش های صورت را انجام دهید، به این ترتیب که ابتدا عضلات صورتتان را منقبض و سپس رها کنید و دندان هایتان را نیز به هم فشار داده و رها کنید، آهسته خمیازه بکشید تا عضلات صورت و پوستتان را آماده کنید و چندین بار گونه هایتان را پر و خالی کنید، حتی انجام چندین تمرین کششی برای کل بدن نیز ایده خوبی است.

 

۶. صدای خود را گرم کنید تا یک بازاریابی تلفنی موفق را تجربه کنید

بهتر است با زمزمه کردن که یک تمرین عالی برای تارهای صوتی می باشد صدای خودتان را گرم و دلپذیر کنید، قبل از برقراری تماس تلفتی کمی حرف بزنید تا در هنگام تماس صدای بهتر و واضح تری داشته باشید.

 

قبل از تماس تمرین کنید تا یک بازاریابی تلفنی موفق داشته باشید

۷. قبل از برقرای تماس تمرین کنید

توصیه می شود حداقل ۱۵ دقیقه قبل از هر جلسه تمرین کنید و این کار را با صدای بلند انجام دهید، مقدمه و جملات آغازکننده، نوشته‌ها و دیالوگ‌های جلب مشتری، پیگیری قرار ملاقات‌ها، نوشته‌های پیگیری و بستن قراردادها؛ تمام این موارد را تمرین کنید.

آشنایی با روش های دیجیتال مارکتینگ

۸. تماس های خود را دسته بندی کنید

بهتر است تماس های خود را دسته بندی کنید به عنوان مثال تمام تماس های جلب مشتری را در یک چهارچوب زمانی مثلا دو ساعت اول صبح بگیرید، حداقل ۱۰ تماس مشابه را در یک ردیف و پشت سر هم انجام دهید و به محض اینکه هر تماس را یک به یک علامت می زنید متوجه می شوید که نتایج بهتری گرفته اید.

 

برای داشتن یک بازاریابی تلفنی موفق تماس هایتان را ضبط کنید

۹. خوب است که تماس هایتان را ضبط کنید

در صورت امکان می توانید تماس های خود را برای بررسی صحبت های خود ضبط کنید تا بعدا بفهمید که آیا تند صحبت کردید یا تهاجمی به نظر می رسیدید یا به نظر آماده نبودید ؟ طوری به صحبت های خود گوش دهید که انگار مشتری درحال گوش دادن است.

 

۱۰. یادداشت برداری کنید

یک بازاریاب تلفنی حرفه هیچوقت بدون داشتن قلم و کاغذ تماس نمی گیرید، او تمام نکات مهمی که مشتری بیان می کند یاددداشت می کند خیلی بد است که اطلاعاتی را از مشتری بپرسید که مثلا چند لحظه قبل پرسیده اید.

یاداشت خلاصه صحبت های مخاطب هم تمرکز شما را افزایش می دهد و هم اعتماد بیشتری را جلب می کنید، در این صورت اگر وسط صحت های او چیزی به ذهنتان رسید وسط حرفش نپرید و یادداشت کنید تا در فرصت مناسب حرف خود را بزنید.

به آموختن ادامه دهید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *