۷ ایده کارساز بازاریابی در بحران کرونا

7 ایده کارساز بازاریابی در بحران کرونا

با توجه به گسترش و شیوع ویروس کرونا اکثر کسب و کارها دچار مشکل شده اند، این ویروس باعث شده است که همه ما در خانه بمانیم و کسب و کارها دچار تنش شده است و مخاطب های آن ها تقریبا از دست رفته اند، با توجه به اینکه این روزها زمان بیشتری داریم پس بهترین زمان برای رشد است، بنابراین در مقاله ۷ ایده بازاریابی در بحران کرونا به ایده های کارساز برای بازاریابی در بحران کرونا که می توانید از آن ها در جهت رشد کسب و کار خود استفاده کنید می پردازیم. با میلیونر همراه باشید.

 

۱. ایجاد ارتباط با مخاطبان از طریق فضای مجازی برای بازاریابی در بحران کرونا

به علت اینکه همه باید به سبب شیوع کرونا در خانه بمانند پس اکثر مخاطبان بیشترین وقت خود را صرف فضای مجازی و برنامه هایی مثل اینستاگرام، توییتر و تلگرام و غیره می کنند  پس چرا شما از این فرصت به وجود آمده برای برقراری ارتباط استفاده نکنید؟ طبث تحقیقات به عمل آمده استفاده مردم از شبکه های اجتماعی در اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹ بالغ بر ۴۰ درصد رشد داشته اشت، اما باید بدانید که نباید در شبکه های اجتماعی اکثر انرژی خود را برای فروش بگذارید و باید دایره دوستان خود را گسترش دهید چرا که مخاطبان شما در شبکه های اجتماعی علاقه ای به ایجاد رابطه غر دوستانه با شما ندارند.

 

۲. برای بازاریابی در بحران کرونا از بِرندهای انسانی استفاده کنید

اکثر مخاطبان به برند ها اعتماد نمی کنند مگر اینکه برندی را از نزدیک دیده باشند به عنوان مثال حضوری خرید کرده باشند یا شخصی قبلا آن را خریده باشد و پیشنهاد دهد و در واقع به برندی اعتماد می کنند که در دنیای واقعی ببینند که این برند به وعده های خود عمل کرده است. مثلا آیا شما جز دیجی کالا می توانید به هر فروشگاهی به راحتی اعتماد کنید؟مسلما خیر پس باید روی برند سازی خود وقت بیشتری بگذارید تا اعتماد مخاطبان خود را جلب کنید.

 

۳. سعی کنید همیشه حاضر و آنلاین باشید

ابتدا اکثریت مخاطبان خود را شناسایی کنید و در نظر بگیرید که این مخاطب چور رفتار می کند و بیشتر در کجا حضور دارد؟ شما هم همان جا حضور داشته باشید، باید آنلاین باشید و پاسخ بدید حتی اگر قصد خرید نداره حتی اگر قصد مزاحمت داره بازهم آنلاین باشید و پاسخ بدید. بهترین کار این است که در لحظه پاسخ بدید و بگویید تا آخر شب یا فردا پاسخ می دهم با توجه به تحقیقات موجود این روش میزان صد درصدی از رضایت کاربران را به دنبال دارد.

 

۴. تبلیغات هم یک ایده خوبی است

سعی کنید از تبلیغات هدفمتند و با استراتژی استفاده کنید چرا که در این صورت با خطای کمتری مواجه خواهید شد، همچنین به طراحی تبلیغات خود اهمیت بدهید در نهایت تمام جوانب تبلیغات را بررسی کنید و سپس اقدام به تبلیغات آنلاین کنید.

این روزها مردم اکثرا سایت های خبری را به علت کرونا دنبال می کنند و از وبسایت های معروف خرید آنلاین انجام می دهند پس شاید بهترین روش تبلیع این روزها روش PPC یا pey per Click باشد.

استفاده از بازاریابی عصبی برای افزایش فروش

۵. از پیشنهادهای ویژه استفاده کنید

سعی کنید این روزهای بحران کرونا تا حد امکان برای مشتریان و مخاطبان خود تخفیف و پیشنهاد ویژه ارائه دهید این کار باعث می شود تا شما پشتیبانی و حسن نیت برند خودتان را به رخشان بکشید.

این کارممکن است در ابتدا با ضرر همراه باشد اما تا حد زیادی توجه مشتریان شما را به همراه دارد و پس از مدتی خواهید دید که به نفع کسب و کارتان بوده است.

 

۶. از بهینه سازی سئو بهره ببرید

یکی از بهترین راهکارهای بهبود فروش، سئو است اما باید از سئوی هدفمند استفاده کنید نه هر سئویی برای نمایش قدرت.

پیشنهاد می شود که از راهکارهای زیر کمک بگیرید.

*کلمه کلیدی خود را با هدف انتخاب کنید.

*برای مخاطبان خود محتوا ایجاد کنید نه برای گوگل.

*در محتوای خود از لینک سازی استفاده کنید.

*به درستی CTA به کارببرید.

*در مقالات گذشته خود حتما بازنگری گنید.

 

۷. راهکارهای به روز داشته باشید.

با توجه به اینکه تقریبا همه کسب و کارها در بحران کرونا تعطیل شده اند پس در این وضعیت برای مخاطبان خود چه خدماتی را ارائه می دهید؟ شیوه ارائه این خدمات به چه صورت است؟ به عنوان مثال اسنپ فود تعطیل نکرد و تمام خدماتش را لغو نکرد تنها با شرایط روز منعطف بود به صورتی که از خدمات دوربین آنلاین برای مشتریان خود استفاده کرد تا آن ها همه خدمات و نحوه ارزیابی سلامت را ببینید و با اطمینان خرید کنند. پس همیشه آمادگی منعطف شدن و همسو شدن با شرایط موجود را داشته باشید.

 

به آموختن ادامه دهید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *