۷ نکته کلیدی در ایمیل مارکتینگ

نکاتی در ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ یا به اصطلاح بازاریابی ایمیلی یکی از روش های دیجیتال مارکتینگ است که از اهمیت زیادی در بازاریابی محتوا برخوردار است و در عمل به معنای ارسال ایمیل های تجاری به گروهی از افراد که در حال حاضر مشتری و مخاطبین شما هستند، است.

تقریبا همه ی متخصصان دیجیتال مارکتینگ، هر زمان بخواهند استراتژی های محتوا را برای کسب و کاری تدوین کنند حتما جایگاهی برای ایمیل مارکتینگ نیز در نظر می گیرند.

در نظر سنجی لیتموس که از بین ۳۷۲ کسب و کار برپایه دیجیتال مارکتینگ انجام داده است به این آمار رسیده است که میانگین نرخ بازگشت ROI به میزان ۳۰:۱ است یعنی از هر ۳۸ گیرنده ایمیل یک نفر تبدیل به مشتری می شود.

هدف ایمیل مارکتینگ

خوب است بدانید که هدف اصلی ایمیل مارکتینگ تنها ارسال یک پیام ثابت و با استفاده از ایمیل نیست بلکه ایجاد و تقویت یک رابطه ی عمیق با مخاطب و با استفاده از ایمیل است.

در ادامه به برخی از نکات کلیدی که در ایمیل مارکتینگ باید به آن ها توجه ویژه داشته باشید می پردازیم.

۱. ایمیل های ارسالی خود را شخصی سازی کنید

سعی کنید دسترسی مخاطب را جوری قرار دهید که خودش بتواند موضوعاتی که دلخواه خودش هستند در ایمیلش دریافت کند و از ارسال ایمیل های متفرقه برای کسی پرهیز کنید در اینصورت احتمال بالارفتن نرخ بازکردن ایمیل ها بیشتر خواهد بود.

مدت زمان ارسال ایمیل ها از طرف شما به کاربر به دلخواه مخاطب تنظیم شود یعنی اینکه گیرنده بتواند تعداد دریافت ایمیل از شما را در بازه ی زمانی مشخصی تعیین کند به عنوان مثال گیرنده مشخص کند که هر هفته یا هر ماه یا هر روز به صورت مشخص چه تعداد ایمیل از سمت شما دریافت کند.

نکته مهم در این قسمت این است که از نام افراد در ابتدای ایمیل یا در تیتر به هیچ عنوان استفاده نکنید و در ابتدا از خود مخاطب بخواهید که نامش را به شما اعلام کند و پس از آن می توانید برای صمیمیت بیشتر از آن در ایمیل ها استفاده کنید.

۱۰ قانون طلایی بازاریابی در رسانه های اجتماعی

۲. ارسال ایمیل محدود به زمان خاصی نیست

هیچ ساعتی از شبانه روز به ساعت دیگری اولویت ندارد و خودتان را تحت فشار قرار ندهید که حتما راس ساعت خاصی برای مخاطبان ایمیل ارسال کنید تنها نکته مهم این است که در بخش قبلی بیان شد و اگر مخاطب بازه ی خاصی برای ارسال ایمیل انتخاب کرده بود در همان بازه و به تعداد دلخواهش برایش ایمیل ارسال کنید ولی در غیر اینصورت شما حق دارید که در هر بازه زمانی و به تعداد دلخواه برای مخاطبان ایمیل ارسال کنید.

۳. از عنوان جذاب و گیرا برای ایمیل استفاده کنید.

آنچه در طراحی تتیر و عنوان اهمیت دارد، استفاده از متنی است که به درستی CTA یا فراخوان به عمل داشته باشد و بتواند در همان لحظه برای مخاطب جذاب باشد.

سعی کنید عنوان شما اهداف این ایمیل و محتوای آن را به صورتی کاربر پسند بیان کند، در ضمن باید بدانید که تعداد کاراکتر تیتر به اندازه درخواست واضح ارسال کننده در تیتر اهمیت ندارد.

در ایمیل مارکتینگ اسپم نکنید!

۴. از محتوای رایگان استفاده کنید.

طبق تحقیقات موجود ایمیل هایی که محتوای رایگان یا حداقل بصورت مدتی رایگان برای مخاطبان خود ارسال می کنند نرخ کلیک و بازگشت بیشتری را برای سایت خود به همراه خواهد داشت پس در کسب و کار خود بگردید و بهترین پیشنهادی که می توانید آن را به رایگان در اختیار مخاطبان خود قرار دهید را ارائه کنید.

۵. از اهمیت موبایل غافل نشوید.

امروزه اکثر مخاطبان ایمیل های خود را با موبایل چک می کنند پس سعی کنید ایمیل های ارسالی خود را برای نمایش در موبایل نیز بهینه کنید به عنوان مثال می توانید از پیشنهادات زیر کمک بگیرید:

* ایمیل ها را به صورت تک ستونی ایجاد کنید در اینصورت در موبایل بهتر نمایش داده می شوند.

* به سایز نوشته ها دقت کنید و از فونتی استفاده کنید که دید بهتری در موبایل داشته باشد.

* در نظر داشته باشید که برخی از مخاطبان از آیفون استفاده می کنند پس دکمه های خود را حداقل ۴۴ پیکسل در ۴۴ پیکسل ایجاد کنید.

* دکمه های call tp action را به صورتی طراحی کنید که در گوشی به راحتی قابل لمس باشد، چرا که اکثر افراد با شست خود صفحه را اسکرول می کنند پس دکمه های وسط راحت تر عمل می کنند.

چگونه در بازاریابی تلفنی موفق عمل کنیم؟

۶. مخاطبان غیر فعال خود را فعال کنید!

طبق آمارها تقریبا بیش از ۶۰ درصد مخاطبان شما غیرفعال هستند بنابراین با پیشنهاداتی سعی کنید که آن ها را فعال کنید یا اگر افرادی در لیست دارید که ایمیل های شما را باز نمی کنند به این فکر کنید که شاید تیتر ایمیل های قبلی شما به اندازی کافی جذاب و انگیزشی نبوده است یا اینکه برخی از خدمات شما مورد توجه آن ها نبوده است پس بصورت مداوم پیشنهادات خود را تغییر دهید.

۷. لیست مخاطبین خود را جمع کنید، نخرید!

لیست افرادی که در اختیار شما برای ارسال ایمیل می گذارند به به فروش می رسانند به هیچ دردی نمی خورند پس همیشه در نظر داشته باشید که ایمیلی که بدون اجازه گیرنده برایش ارسال شود فقط یک اسپم است!

کلید این معما تنها در تولید محتوا است پس باید تلاش کنید در زمینه کسب و کار خود محتوای ارزشمند تولید کنید چرا که محتوا می تواند جذبه فوق العاده ای برای مخاطب ایجاد کند و باعث می شود خوانند بخواهد مطالب بیشتری در این خصوص دریافت کند.

می توانید برای ثبت نام در خبرنامه از آن ها درخواست کنید و بهتر است که نکات زیر را نیز در نظر بگیرید:

*اگر محتوای خود را در قالب ebook  تولید می کنید می توانید از مخاطب بخواهید ایمیل خود را ارسال کند تا شما کتاب الکترونیکی برایش ایمیل کنید، معمولا این روش تجربه خوبی برای مخاطب ایجاد می کند و ایمیل ارسالی شما برایش ارزشمند تر خواهد شد.

*سعی کنید در صورتی که مخاطب در سایت شما در حال خواندن مقاله است کمی بعد پاپ آپ ثبت نام در خبرنامه را ارسال کنید ارسال سریع پاپ آپ زیاد خوشایند نیست.

*برای افرادی که در خبرنامه ثبت نام می کنند حتما امتیازات خاصی در نظر بگیرید مثلا هدیه ای بدهید یا دسترسی های خاصی برایش ایجاد کنید.

*بهتر است در زمان ثبت نام امکان انتخاب زمان و تعداد ارسال ایمیل را در دسترس مخاطب قرار دهید یا حداقل تعداد ایمیل ها را به او اطلاع دهید.

 

به آموختن ادامه دهید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *