آشنایی با روش های دیجیتال مارکتینگ

آشنایی با روش های دیجیتال مارکتینگ

با گسترش روز افزون کسب و کارهای اینترنتی و ورود عده ی زیادی از مردم به این دنیای کسب و کار، همچنان این بازارها با رونق دنبال می شوند. مسلما آشنایی با روش های دیجیتال مارکتینگ کمک شایانی به همه افرادی که به دنبال ورود به این حوزه کسب و کار و موفقیت در آن هستند،خواهد کرد. با وبسایت میلیونر همراه باشید.

روش های دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال

در ادامه ۱۲ روش از مهمترین روش های دیجیتال مارکتنیگ را معرفی می کنیم تا بر حسب علاقه خود وارد این دنیای گسترده شوید.

  1. طراحی و توسعه سایت
  2. بازاریابی موتورهای جستجو (SEO & SEM)
  3. بازاریابی محتوا
  4. بازاریابی ویدئو یا ویدئو مارکتینگ
  5. بازاریابی در شبکه های اجتماعی
  6. افیلیت مارکتینگ
  7. اینفلوئنسر مارکتینگ
  8. تبلیغات بنری در سایتهای پر بازدید
  9. ایمیل مارکتینگ
  10. SMS مارکتینگ
  11. رپرتاژ آگهی
  12. وایرال مارکتینگ

طراحی و ایجاد سایت

هدف از طراحی و ایجاد یک وبسایت در جهت دیجیتال مارکتینگ این است که سایت مذکور قابلیت تبدیل بازدیدکننده را به مشتری داشته باشد. در دنیای کسب و کار اینترنتی رقبا را باید جدی گرفت و تنها با داشتن یک وبسایت ساده نمی توانید به موفقیت برسید. پس نیاز به پایگاه مستحکم دارید که در حوزه کاری انتخابی شما قابلیت رقابت کردن با رقبای خود را داشته باشد.همچنین پس از طراحی سایت خود باید به رفتار و نیازهای کاربران خود توجه کافی داشته باشید. تا بتوانید کاربران خود را به مشتری های همیشگی خود تبدیل کنید.

بازاریابی موتورهای جستجو

بازاریابی موتورهای جستجو از دو بخش بازاریابی تبلیغات در موتورهای جستجو و سئو(بهینه سازی سایت) تشکیل شده است. تبلیغات در بزرگترین موتورهای جستجو از جمله گوگل همیشه از اهمیت بالایی برخوردار بوده است. اما با توجه به بالارفتن نرخ ارز ایجاد تبلیغات در گوگل کمی دشوار شده است. پس می توان به سراغ سئو بروید. سئو به بهینه سازی سایت در گوگل گفته می شود تا سایت شما را به اولین سایت ها در زمان جستجوی کلمات کلیدی برساند.

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا یک روش برای جذب مخاطب برای سایت خود می باشد که از طریق موتورهای جستجو صورت می گیرد. برای بازاریابی محتوا باید از مشتریان خود آگاهی مناسبی بدست اورید. تا در راستای نیاز کاربران خود به تولید محتوا بپردازید. تا کاربران بر اساس نیاز خود به محتوای وبسایت شما به مشتریان شما تبدیل شوند.

بازاریابی ویدیویی

ساخت ویدیو یکی دیگر از روش های دیجیتال مارکتینگ است. همه روزه در سراسر دنیا ویدیو ها و تیزرهای تبلیغاتی گسترده ای در حال پخش است. که با استفاده از همین ویدیو ها مشتریان بسیاری را به دنبال خود دارد. امروزه ویدیو مارکتینگ یکی از مهمترین روشهای بازاریابی بشمار می آید زیرا که می تواند میلیون ها کاربر را به سمت شما بکشاند.

بازاریابی در شبکه های اجتماعی

امروزه با استفاده همگانی مردم در همه سنین از شبکه های اجتماعی و حتی صرف تمام وقت روزانه خودشان در این شبکه ها می توان از این موضوع کمک گرفته و کسب و کار خود را به این شبکه ها کشاند. بازاریابی در شبکه های اجتماعی با دو روش افیلیت مارکتینگ و اینفلوئنسرمارکتینگ قابل انجام است.

معرفی برخی از سیستم های همکاری در فروش

در افیلیت مارکتینگ برند و محصول خود را به صفحات مشهور و بلاگرهامعرفی می کنید و از آن ها میخواهید که آن را با کاربران صفحه خود به اشتراک گذارند. در اینفلوئنسرمارکتینگ افرادی را پیدا می کنید تا در حوزه مرتبط با کسب و کار شما فعالیت داشته باشند و سپس کار خود را از طریق آن ها تبلیغ می کنید. در حال حاضر بهترین شبکه اجتماعی برای این روش بازاریابی، اینستاگرام است.

تبلیغات بنری در سایت های پربازدید

یک روش عالی برای معرفی کسب و کار خود استفاده از تبلیغات بنری در سایت های معروف و پربازدید است. شرکتهای مختلفی در ایران اینکار را به بهترین شکل برای شما انجام می دهند، مانند سایت صباویژن، کلیک و ای نتورک. شما می توانید با ایجاد کمپین بنری در این سایتها به معرفی خدمات و محصولات خود بپردازید و کاربران زیادی را جذب کنید. البته لازم به ذکر است که این تبلیغات بیشتر جنبه برند سازی دارد و در طولانی مدت و طی استمرار مداوم افزایش فروش را برای شما به همراه خواهد داشت.

در حال حاضر تبلیغات بنری بیشتر برای معرفی کمپین ها استفاده می شود. برای گرفتن نهایت نتیجه از این نوع تبلیغات باید لندینگ پیچ یا همان صفحه فرود مناسبی برای جذب مخاطب و تبدیل آن به مشتری تبدیل کرد. در این صفحات باید با دادن پیشنهاداتی حتما ایمیل یا شماره همراه مخاطب گرفته شود تا در آینده با ایمیل مارکتینگ و پیامک با وی در ارتباط بود تا این ارتباط منجر به فروش شود.

یکی دیگر از تبلیغات بنری که این روزها خوب جواب داده تبلیغات همسان است. در این نوع تبلیغات بهترین مطلب شما در سایت که مانند یک خبر است و قابلیت تبدیل بازدیدکننده به مشتری را دارد، در زیر پست های سایت های پربازدید به عنوان پیشنهاد مطالعه داده می شود و فقط در ازای کلیک مخاطبان روی آن از شارژ شما کم می شود که این عالی است. پس اگر برای افزایش فروش قصد دارید تبلیغات بنری راه بیاندازید پیشنهاد ما استفاده از کمپین های تبلیغات همسان است.

رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی به منظور خبرسازی در سایت های خبری و مجله های پر بازدید انجام می شود. زمانی که بهترین سایت های خبری راجب سایت شما صحبت کنند همزمان تعداد زیادی کاربر روانه سایت شما خواهد شد. این اتفاق تاثیر مثبتی روی بهینه سازی سایت شما نیز خواهد گذاشت. امروزه یکی از بهترین و پر استفاده ترین روش های دیجیتال مارکتینگ استفاده از رپورتاژ خبری است.

وایرال مارکتینگ

وایرال مارکتینگ ، مهم ترین بخش از تبلیغات دیجیتال است. در بازاریابی می گویند اگر روشی برای وایرال شدن برندتان پیدا کردید بقیه روشها را کنار بگذارید و فقط روی وایرال مارکتینگ تمرکز کنید. اما رسیدن به یک ایده ی وایرال کار ساده ای نیست. تبلیغ وایرال تبلیغی است که سریعا توسط افراد در اینترنت دست به دست بچرخد. خود شما شاید بارها شاهد این نوع پست ها در اینستاگرام بوده اید. پستی که بتواند افراد زیادی را درگیر خود کند.

خب در بالا با ۱۲روش از مهمترین روش های دیجیتال مارکتینگ آشنا شدیم. این روش ها درکنار هم قادر خواهند بود تا شما را از یک کسب و کار نوپا به یک کسب و کار موفق سوق دهند. با وبسایت میلیونر برای آموزش های بیشتر همراه باشید.

 

به آموختن ادامه دهید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *