ایده های اساسی در رشد کسب و کار

ایده های اساسی در رشد کسب و کار

برای رشد کسب و کار باید همیشه انعطاف و مهارت سازماندهی بالایی داشته باشید، برخی از افراد تصور می‌کنند که با راه‌اندازی سایت یا گرفتن یک دفتر می‌توانند شروع به پول درآوردن کنند اما بعد متوجه خواهند شد که تصور اشتباهی داشته‌اند.

 توسعه کسب و کار برای هر استارتاپ نوپایی بسیار مهم و حیاتی است و بدون آن، کسب و کار شما فقط باید برای بقا بجنگد، چه برسد به این که بخواهد پیشرفت کند.

همانطور که می دانید بسیاری از کسب و کارها با شکست مواجه می شود و این یک واقعیت تلخ است اما اگر یک کارآفرین هستید چنین چیزی نباید باعث دلسری شما شود بلکه باید به شما انگیزه دهد تا بتوانید کسب و کار خود را رشد دهید، بنابراین هر فردی در شروع یک کسب و کار باید گام‌های لازم را در این راه بردارد تا موفقیت خود را در آینده تضمین کند.

 

۱. محصولی رشد خواهد کرد که همسو با نیازهای بازار باشد

افراد زیادی هستند که برای کسب و کار خود محصولاتی را انتخاب کردند که کسی تمایل به خرید آن ها ندارد، بنابراین اگر نیازهای بازار روز را نمی شناسید چطور انتظار دارید که در کسب و کار خود موفق باشید؟

برخی از مالکان کسب و کارهای جدید علت شکست کسب و کار خود را عدم نیاز بازار را به محصولات خود بیان کردند.

پس مهم نیست که چه میزان ابزارهای بازاریابی و بودجه در اختیار داشته باشید تا زمانی که مشغول به یک محصول بدی که نیاز بازار را برآورده نمی کند هیچ نتیجه می مثبتی نخواهید گرفت و موفقیتی در این مسیر برای شما ایجاد نخواهد شد.

۲. ویژگی منحصر به فرد برای خودتان داشته باشید (در جهت رشد کسب و کار)

برای رسیدن به رشد کسب و کار ، باید یک ویژگی منحصر به فرد نسبت به رقبای خود داشته باشید و بر روی آن ویژگی متمرکز شوید بنابراین اگر بتوانید به سوالات زیر در مورد کسب و کار خود پاسخ بدهید پس شما قطعا فرصت رسیدن به موفقیت را خواهید داشت.

آیا می توانید ویژگی منحصر به فرد کسب و کار خود را در یک جمله خلاصه کنید؟

کسب و کار شما چه تفاوتی با رقبا دارد؟

از نظر مشتریان کدام ویژگی از کسب و کار شما با اهمیت تر است؟

۳. بازارهای مکمل کسب و کار خود را بشناسید و در آن ها نیز هدف گذاری کنید

قبل از پرداخت به این موضوع این سوال را از خودتان بپرسید ” شرکت من در چه حوزه ای فعالیت می کند؟” به عنوان مثال پاسخ یک شرکت محصولات ساختمانی این است که آن ها محصولات مربوط به ساختمان را ارائه می کنند، بنابراین پس از شناخت حوزه فعالیت خود محصولات و خدماتی را به فروش برسانید که مکمل یکدیگر هستند.

۴. برای رشد کسب و کار کانال های توزیع جدید را ایجاد کنید

در حالی که برخی از افراد فروشگاه های سنتی را ترجیح می دهند اما برخی دیگر نیر به خرید آنلایت تمایل نشان می دهند پس برخی اوقات نیاز هست که از سامانه های توزیع چند کاناله نیز استفاده کنید اما این موضوع مستلزم برنامه ریزی دقیق است و در واقع گزینه های خرید زیادی را برای مشتریان خود ایجاد کنید.

۷ نکته کلیدی در ایمیل مارکتینگ

۵. برای برند کسب و کار خود هزینه کنید

وقتی مردم چیزی را بشناسند احساس بهتری خواهند داشت و در حقیقت مصرف کنندگان برندهایی را انتخاب می کنند که با آن ها آشنا هستند، بنابراین سرمایه گذاری در قسمتی که باعث شناخت و آگاهی مردم از برند شما خواهد شد از اهمیت بالایی برخوردار است.

۶. از استراتژی‌های بازاریابی آنلاین برای رشد کسب و کارتان استفاده کنید

با توجه به گسترش روز افزون زندگی دیجیتال باید در فضای آنلاین و رسانه های اجتماعی حضور داشته باشید تا بتوانید خدمات و یا محصولات خود را بفروشید، استفاده از تاثیرات آنلاین در توییتر، فیسبوک و اینستاگرام و کانال تلگرامی باعث افزایش شناخت و آگاهی مردم نسبت به برندتان خواهد شد به این ترتیب مشتریان جدیدی می یابید و به رشد کسب و کار خود خواهید رسید.

۷. برای رشد کسب و کار یک برنامه همیشگی و مداوم داشته باشید.

اگر به دنبال روش های جذب مشتری همیشگی می گردید باید یک برنامه وفاداری و مداوم داشته باشید، برنامه وفاداری با تشویق افراد به خرید مجدد بر عادت خرید مشتریان نیز تاثیر خواهد گذاشت، پس وجود یک برنامه وفاداری برای هر کارآفرینی که به دنبال رشد کسب و کار خودش است ضروری می باشد.

۸. تمرکز اصلی خود را بر مصرف کننده نهایی بگذارید اما توزیع کنندگان نیز مهم هستند

بسیاری از توزیع کنندگان که مستقل به توزیع محصولات می پردازند به هیچ برندی وفادار نیستند و این می تواند مشکل بزرگی برای کسب و کارها ایجاد کند زیرا که آن ها تنها به دنبال برندهایی هستند که سود بیشتری برایشان داشته باشد.

مصرف کنندگان نهایی ذینفع است ولی باید یک برنامه مشترک طراحی کنید تا نتیجه ی برد- برد داشته باشید.

۹. هیچ استراتزی بازاریابی، از حرف و نظر مردم مهمتر نیست

مشتریان شما بهترین افرادی هستند که می تواند برای شما تبلیغ کنند، زمانی که محصولات و خدمات شما از کیفیت بالایی برخوردار باشند مشتریان شما غالبا آن ها را به دوستان و آشنایان خودشان معرفی خواهند کرد پس همیشه تلاش کنید که از از بازاریابی دهان به دهان برای رشد کسب و کارخودتان بهره ببرید.

به آموختن ادامه دهید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *