۸ استراتژی برتر فروش

استراتژی های برتر فروش

با گسترش کسب و کارهای اینترنتی و افزایش کسب و کارهای متکی بر فروش اجرایی کردن استراتژی های برتر فروش برای هر کسب و کاری تقریبا ضرروی است، نداشتن استراتژی فروش، حیات هر کسب و کار را با مشکل مواجه خواهد ساخت، بنابراین مهم نیست که فروشنده چه کالا و خدماتی هستید استراتژی های فروش مشخص می کند که مشتریان تصمیم به خرید از شما بگیرند یا به سراغ رقبای شما بروند.

“فروش موفق، هدف اصلی تمامی کسب و کارها است، اما چطور می توان به این هدف رسید؟ می توان گفت که تنها تولید محصولات و خدمات با کیفیت راه رسیدن به این هدف نیست، همچنین فروش در این بازارها نمی تواند تنها با تکیه بر روش های مشتری محور باشد و بیشتر بر اطلاعات فنی و حا مسئله وابسته است تا خریداران را متقاعد سازد تا برای محصولات و خدمات شما پول پرداخت کنند.

در این مقاله به طور خلاصه به تعدادی از استراتژی های برتر فروش که امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی و انقلابی که در کسب و کارها رخ داده است، می پردازیم. با میلیونر همراه باشید.

۸ استراتژی برتر فروش

 

۱. محصولات خود را به خوبی بشناسید.

مهمترین استراتژی فروش شناخت خود فروشنده از محصول است و اینکه واقعا بداند چه چیزی می فروشد، به بیان دیگر اگر از ویژگی ها  و مزایای محصول یا خدماتی که قصد فروش آن را دارید مطلع نباشید نمی توانید به سوالات مشتری پاسخ دهید و موقعیت را به نفع خودتان مدیریت کنید، بنابراین دقیقا مشخص کنید که مشتری با خرید به چه منافعی خواهد رسید و خودتان را به جای فروشنده بگذارید و ببینید چه چیزی در محصول او را علاقه مند به خرید می کند.

“مردم محصول یا خدمات شما را نمی خرند، بلکه نتیجه ای که با خرید برای آن ها حاصل می شود خریداری می کنند”

 

۲. مشتری های محصول یا خدمات خود را بشناسید و تعریف کنید.

چه کسانی احتمال دارد محصول شما را بلافاصله پس از دیدن خریداری کنند؟ از آن مشتری ها یک شمایل تعریف کنید و سوالات خاصی برای تعیرف آن ها بپرسید.

به عنوان مثال اکثریت آن ها چند ساله هستند؟ مرد یا زن هستند؟ آیا متاهل یا مجردند؟ تحصیلات دارند یا ندارد؟ دآمدشان چقدر است.

 

۳. کسب اطلاعات و تحقیقات کاربردی قبل از مذاکره برای فروش

یکی از استراتژی های برتر فروش تحقیقات و کسب اطلاعات قبل از وارد مذاکره شدن به هدف فروش است. اگر یک مدیر فروش اطلاعات کافی نداشته باشد و یا عدم توانایی در مدیریت فروش داشته باشد نمی تواند مشتری را متقاعد سازد تا محصول او را خریداری کنند.

 

۴. آشنایی با اصول و فنون مذاکره

مذاکره کنندگان ماهر در پی خشنودی و رضایت طرف مقابل هستند و به این منظور به دنبال یک راه حل به اصطلاح برد-برد هستند. آشنایی با اصول و فنون مذاکره در این راه به مذاکره کنندگان و صاحبان کسب وکار کمک میکند تا به هدف خود برسند.

نحوه راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی موفق

 

۵. زمان فروش را مدیریت کنید

زمانی که برای یک محصول صد هزار تومانی باید صرف شود به همان اندازه است که باید یک محصول ۱ میلیون تومانی را فروخت، بنابراین مدیریت زمان می تواند موجب افزایش فروش شما شود.

 

۶. احساس فوریت را برای مشتری ایجاد کنید

همیشه اکثر فروشنده ها تا آخرین لحظه خرید نمی کنند تا زمانی که به محصول شما نیاز واقعی پیدا کنند پس باید به مشتریان نشان دهید که چرا در حال حاضر به محصول شما نیاز دارند و خرید این محصول چه تاثیر مثبتی در زندگی یا کار آن ها خواهد گذاشت، هیچ راهکاری برای فروش بهتر از آن نیست که مشتری به این درک برسد که خرید محصول شما آن ها را در موقعیت بهتری قرار می دهد پس آن ها علاقه دارند که هز چه سریعتر از شما خرید کنند تا این احساس خوب را تجربه کنند.

 

۷. استفاده از شبکه های اجتماعی، بازاریابی محتوا ورسانه ها

بدلیل گسترش شبکه های اجتماعی، استفاده از رسانه ها و شبکه های اجتماعی جهت برقراری ارتباط مناسب یکی از استراتژیهای مهم و کاربردی است که تمامی کسب و کارها برای موفقیت در بازار رقابتی حتما باید از آنها بهره ببرند.

بازاریابی محتوا باعث می شود که مشتریان به شما بیشتر و راحتتر دسترسی داشته باشند و همین امر منجر به افزایش میزان خرید و فروش خواهد شد. کانال های ارتباطی بیشتر با هزینه های پائین یکی از مزایای استفاده ازبازاریابی محتواست که به معرفی هر چه بیشتر و موثرتر کسب و کار شما کمک میکند.

 

۸. به نظرات مشتریان خود اهمیت بدهید

با توجه به نظرات و درخواست‌های مشتریان و سایر اطلاعات مهمی که در اختیار شما قرار می‌دهند، رویکرد فروش خود را کامل کنید و به تدریج سرعت خود را افزایش دهید.

گوش دادن به بازخوردها، بررسی داده‌ها و ایجاد تغییر در صورت لزوم، از استراتژی های برتر فروش است. نمی‌توانید با مشتریانی که نیازهایشان هر روز در حال تغییر است با یک رویکرد جلو بروید.

اگر برای ردیابی درخواست‌ها از مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) استفاده کنید، تصمیم‌گیری درست براساس اطلاعات حقیقی، به راحتی قابل انجام است.

به آموختن ادامه دهید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *